Založ si blog

George Washington a jeho drevené zuby

george-washington-2

Ako sa zvykne hovoriť: nezjedol som všetku múdrosť sveta. Ja som sa napríklad iba dnes náhodou dozvedel to, čo už takmer každý vie, alebo vedel, že americký prezident George Washington mal zubnú protézu. Zato skutočnosť, že mu umelý chrup spôsoboval priam pekelné muky, tá už bola menej známa.

Chcel som si o tom vyhľadať niečo viac, ale podarilo sa mi iba to, že umelý chrup George Washingtona bol prevažne z hroších zubov. Po ďalšom pátraní som objavil správu, že Washingtonové zuby neboli vyrobené z dreva, ako tomu on obyčajne veril, ale boli rozlíšené od rôznych druhov zvierat. Špecificky sa udávalo, že to bol sob, hroch, a človek. Jeden súbor jeho falošných zubov vážil temer štyri  unce (110   g). No, čo ma najviac šokovalo, tak to bola správa, že Washington si kupoval na svoj umelý chrup zuby od otrokov. Prvé, čo ma napadlo, bolo koľkí rasovo zaujatí ľudia by si nechali tak ako on do svojej protézy nainštalovať zuby napr. niektorého Róma? (Odpoveďou by mohlo byť snáď to, že asi tí, ktorí už Rómov majú plné zuby.)

Čo sa deje s blogoviskom Pravda?

15.10.2023

Takmer týždeň sa snažím prihlásiť na môj blog realista1 a vyzerá to tak, že systém je preťažený a prihlásiť sa nie je možné, a keď sa mi konečne podarilo prihlásiť, tak bohužiaľ nie na môj nový blog, ale na starý blog filozof52. PS Pokúšal som sa napísať správu administrátorovi, že aký mám problém, ale systém ma upozornil, že moja správa administrátorovi [...]

Exminister Naď, veľké zemetrasenie na východe by bolo, ak by voľby vyhrali Vaši modrí idioti!

10.10.2023

Na úkor včerajšieho zemetrasenia na Východnom Slovensku si nemiestne zažartoval exminister Naď! K jeho žartu mu ľudia odkázali stručne a jasne: Je to úbohé a trápne. Viac sa o tom dozviete z tohto zdroja Exminister-Nad-prestrelil–Nemiestne-zarty-o-zemetraseni-na-vychode Pán Naď, ste úbožiak, ktorý sa nedokáže zmieriť s tým, že jeho polit. strana nevyhrala [...]

Ruská armáda je garantom stability, tvrdí Putin

23.02.2023

Zajtra bude 1. výročie Putinovej vojny na Ukrajine. Nechcel by som sa zajtra nachádzať na Ukrajine (na ktoromkoľvek mieste), obzvlášť nie v Kyjeve. Dnes ruský prezident označil ruskú armádu za garanta národnej bezpečnosti a prisľúbil zvýšenie vojenskej výroby. (TASR o tom informuje podľa správy agentúry AFP). „Moderná a účinná armáda sú zárukou bezpečnosti a [...]

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

chrípka. pacient, lekár, prehliadka

V Bratislavskom kraji sa počas tohto roka vyskytol čierny kašeľ v 50 prípadoch

18.04.2024 19:25

Najvyššia vekovo-špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine 15- až 19-ročných osôb.

filozof52

Píšem o tom, čo prináša život...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 251
Celková čítanosť: 247391x
Priemerná čítanosť článkov: 986x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy