Založ si blog

Ach tá slovenská závisť

Ako znie to príslovie: Keď zdochla, koza mne, tak nech aj môjmu susedovi, alebo nech susedovi zdochnú dve? Skutočne si na to teraz neviem presne spomenúť, ale o ľudskej závisti a zvlášť na Slovensku by sa dal napísať tisíc stránkový román.

desat-bozich-prikazani

V poslednom Božom prikázaní sa píše: Nebudeš žiadostivý majetku blížneho svojho a všetkého, čo je jeho.

Závisť je skutočne najväčším zdrojom mnohého zla, nečestnosti a vypočítavosti. Jej plodom je zakázaná žiadostivosť, ktorá sa stala motívom väčšiny ľudských činov vedúcich k zhonu a bezohľadnému zhromažďovaniu na úkor iných, na úkor prírody, na úkor zdravia… najmä však na úkor seba samého, neponechávajúc čas na samotný účel nášho života na Zemi.

Prehrabávam sa mojou deravou pamäťou, čo všetko a komu som závidel, ale na mnohé veci si skutočne neviem spomenúť, no na niektoré predsa len – v detstve som závidel kamarátom bohatých rodičov, závidel som im krásne hračky, najmä vláčik aj s vagónikmi, (vláčik síce v tých časoch bolo potrebné ešte natiahnuť kľúčikom, ale bola radosť prizerať sa ako sa takáto súpravička šinula po koľajničkách), závidel som im, že vlastnia bicykel, (na ktorý som sa ja zmohol až keď som začal pracovať). A to hádam aj bolo všetko.

No ešte jednu vec som predsa len závidel – vyčítal som Bohu, že dal viac krásy mojím bratom ako mne. Toto som im skutočne závidel. A keď už hovorím o kráse, tak tú závidím aj teraz pekným ženám a znovu vyčítam Bohu, že prečo tej krásy aspoň trošku nenadelil aj mne.

A teraz záviďte vy mne. Ráno, keď som bol s košom, tak som vedľa kontajnera v preložených novinách našiel poriadnu kôpku zelených bankoviek, od prekvapenia a celkového dojatia som ich ešte ani teraz neprepočítal.

Nominálna hodnota každej bankovky je 100 a celkove je ich tam zhruba 60 – 70 kusov.

Laco

Čo sa deje s blogoviskom Pravda?

15.10.2023

Takmer týždeň sa snažím prihlásiť na môj blog realista1 a vyzerá to tak, že systém je preťažený a prihlásiť sa nie je možné, a keď sa mi konečne podarilo prihlásiť, tak bohužiaľ nie na môj nový blog, ale na starý blog filozof52. PS Pokúšal som sa napísať správu administrátorovi, že aký mám problém, ale systém ma upozornil, že moja správa administrátorovi [...]

Exminister Naď, veľké zemetrasenie na východe by bolo, ak by voľby vyhrali Vaši modrí idioti!

10.10.2023

Na úkor včerajšieho zemetrasenia na Východnom Slovensku si nemiestne zažartoval exminister Naď! K jeho žartu mu ľudia odkázali stručne a jasne: Je to úbohé a trápne. Viac sa o tom dozviete z tohto zdroja Exminister-Nad-prestrelil–Nemiestne-zarty-o-zemetraseni-na-vychode Pán Naď, ste úbožiak, ktorý sa nedokáže zmieriť s tým, že jeho polit. strana nevyhrala [...]

Ruská armáda je garantom stability, tvrdí Putin

23.02.2023

Zajtra bude 1. výročie Putinovej vojny na Ukrajine. Nechcel by som sa zajtra nachádzať na Ukrajine (na ktoromkoľvek mieste), obzvlášť nie v Kyjeve. Dnes ruský prezident označil ruskú armádu za garanta národnej bezpečnosti a prisľúbil zvýšenie vojenskej výroby. (TASR o tom informuje podľa správy agentúry AFP). „Moderná a účinná armáda sú zárukou bezpečnosti a [...]

Baltimore most loď nákladná

Po zrútení mosta v Baltimore našli telá dvoch zo šiestich nezvestných osôb

28.03.2024 10:12

Obrovská nákladná loď, ktorú nebolo možné ovládať a následne narazila do mosta, absolvovala predtým v miestnom prístave „bežnú údržbu motora“.

Rakva / Rakvy / Cintorín / Pohreb /

Nadúmrtnosť po troch rokoch klesla takmer na nulu, podpísali sa pod to dva hlavné faktory

28.03.2024 09:50

Počet zomretých vlani klesol v porovnaní s rokom 2022 vo všetkých krajoch Slovenska.

Štefan Harabin

To je nejaká partizánčina. Harabin poprel podporu Pellegrinimu

28.03.2024 09:00, aktualizované: 10:05

V médiách sa ráno objavila správa, že Harabin pôjde voliť v druhom kole šéfa Hlasu.

Vladimir Putin

Rusko nezaútočí na Pobaltie, Poľsko či Česko, je to úplný nezmysel, ide len o strašenie ľudí, tvrdí Putin

28.03.2024 08:00, aktualizované: 08:28

"Voči týmto štátom nemáme žiadne agresívne úmysly," povedal ruský prezident.

filozof52

Píšem o tom, čo prináša život...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 251
Celková čítanosť: 246186x
Priemerná čítanosť článkov: 981x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy