Založ si blog

Dokedy budú U.S.S. znečisťovať životné prostredie Košičanov?

vRc_298232_m USS

Celý rok „som nútený dýchať“ mestský smog z tisícov aut a ako by ani to nestačilo, tak ešte aj škodliviny, ktoré na mesto dopadajú zo stoviek ton emisii, čo USS ročne vypustí do ovzdušia.

Tým, že moja polovička je viazaná na mesto svojim zamestnaním a dcérami, ktorým je občas niečím potrebné vypomôcť, tak ju nechcem nútiť, aby sme sa vykašľali na mesto a hlavne smog, ktorý sa v ňom zdržuje. A tak aspoň občas vypadnem na pár dní do mojej rodnej obce pod Vihorlatom.

Takto som sa bicyklom vybral aj predvčerom, reku spojím cykloturistiku s niečím užitočným a zároveň v záhrade pred rodinným domom poorezávam stromy. Počasie mi prialo, bolo nádherné slnečné, ale včera popoludní začalo pršať, tak som bol nútený moju prácu prerušiť. No ihneď som si zaumienil, že ak o týždeň bude pekné počasie, tak si to zopakujem a svoju prácu dokončím.

Doslova som sa pri orezávaní stromov vyžíval. Na dvore som mal zapnuté rádio a jemné melódie dodávali miazgu do mojich žil. Skutočne v tom prostredí s čistým vzduchom, ktorý sa ani zďaleka nedá porovnať s tým v Košiciach som sa cítil ako znovuzrodený. (Mimochodom pokiaľ by mal niekto záujem, veľmi rád mu stromy orežem  a stačí mi za to odmena vo  forme stravy a nejaký ten cenťáčik na pivo, prípadne červené vínko. Mám však jednu podmienku záujemca musí byť Košičan, prípadne z okolia Košíc, ale maximálne do tých 15 -20 kilometrov aby som sa k nemu mohol dostať bicyklom.)

Trochu sa vrátim k USS a jeho emisiám. Autor pripojenej fotografie sa ma spýtal: Dokedy budú U.S.S. znečisťovať životné prostredie Košičanov? Ja som na jeho otázku odpovedal takto: Dovtedy budú znečisťovať Košice kým v tej firme budú Košičania pracovať.

Ale vrátim sa naspäť k včerajšku. Tým, že sa blíži Veľká noc, tak som manželke sľúbil, že do rodnej obce pôjdem iba na dva dni, aby sme vo štvrtok t.j. dnes urobili väčší nákup na sviatky. Pred odchodom z Košíc som si nachystal pršiplášť, no pochopiteľne nebol by som to ja, čo by na niečo nezabudol. Spomenul som si naň, keď som bol za Košicami zhruba 15 kilometrov a tak som si povedal hádam to počasie vydrží také aj nasledujúci deň. Zákon schválnosti zaúradoval, počasie sa pokazilo. Nechcel som obťažovať susedov v obci, aby mi požičali pršiplášť, tak som si vyrobil provizórny. V rodinnom dome som v jednej skrini našiel igelit v ktorom pred rokmi držal niektorý z mojich bratov sviatočný oblek, tak som si na ňom urobil otvory pre hlavu a ruky a mal som pršiplášť hotový.

Samozrejme zmokol som aj tak, no našťastie nepršalo stále, ale musel som sa vyhýbať dážďovkám, ktorým sa zunovalo byť v poli na jednej strane vozovky a tak sa vybrali na vandrovku. Síce nechápem to ich premiestňovanie, keď na druhej strane cesty bolo také isté pole? No môže byť, že dážďovky sa správajú ako my ľudia, že si myslia, že u susedov je to lepšie. (No stále hovoríme, že všade dobre, ale doma najlepšie). Je možná aj ta alternatíva, že takto sa vyberajú do sveta, len si neuvedomujú, že takto sa „hrnú“ do záhuby, lebo, čo mne pomohlo, že som sa im uhýbal, keď následné kolóny áut z nich urobili červené fľaky na ceste. Napadlo ma, či to nerobia iba preto, že ich už prestal baviť život ako tie teroristky v Moskve a tak si povedali, že ak majú ešte pár dni čakať kým začnú poľnohospodári orbu a potom si na nich pochutnajú bociany, tak toto bude aspoň rýchle a bezbolestné. No neviem ako medzi nimi funguje informovanosť pre pozostalých, lebo oni asi nemávajú veľvyslanectvá a tak pozostalí si môžu iba namýšľať že ich rodinný príslušník jednoducho emigroval.

Práve pri orezávaní stromov, keď som počúval rádio, tak v správach hlásili, že v Angole zrušili České veľvyslanectvo, lebo zistili, že sú príliš stratoví. (Boli síce časy, keď v Angole pracovalo veľa Českých firiem, ale to už je minulosť). Po tej správe ma hneď napadlo: A stalo by sa vôbec niečo keby to tak urobilo aj Slovensko? Myslím si, že nič, by sa nestalo, veď o veľvyslanectvách počujeme iba vtedy, keď v príslušnej krajine dôjde k veľkej tragédii ako napríklad posledne v Moskve. Iba vtedy sa na nich obracajú média, či tam zahynuli aj Slovenskí občania? Môj názor je ten, že ak by tam aj nejaký Slovák zahynul, tak pozostalým to už aj tak nepomôže. A najskôr to bude úplne jedno, či sa to dozvedia od nášho veľvyslanca, alebo priamo od miestnej polície.

Ale som ja naivka, že? Potom by bol predsa vyšší počet nezamestnaných a zo štátnej kasy je tak, či tak jedno kam idú peniaze. Veď ten veľvyslanec (poslanec), by aj tak nejakú vymyslenú funkciu na Slovensku dostal.

P.S. Všetkým blogerom, želám krásne prežitie Veľkonočných sviatkov.

Laco

Čo sa deje s blogoviskom Pravda?

15.10.2023

Takmer týždeň sa snažím prihlásiť na môj blog realista1 a vyzerá to tak, že systém je preťažený a prihlásiť sa nie je možné, a keď sa mi konečne podarilo prihlásiť, tak bohužiaľ nie na môj nový blog, ale na starý blog filozof52. PS Pokúšal som sa napísať správu administrátorovi, že aký mám problém, ale systém ma upozornil, že moja správa administrátorovi [...]

Exminister Naď, veľké zemetrasenie na východe by bolo, ak by voľby vyhrali Vaši modrí idioti!

10.10.2023

Na úkor včerajšieho zemetrasenia na Východnom Slovensku si nemiestne zažartoval exminister Naď! K jeho žartu mu ľudia odkázali stručne a jasne: Je to úbohé a trápne. Viac sa o tom dozviete z tohto zdroja Exminister-Nad-prestrelil–Nemiestne-zarty-o-zemetraseni-na-vychode Pán Naď, ste úbožiak, ktorý sa nedokáže zmieriť s tým, že jeho polit. strana nevyhrala [...]

Ruská armáda je garantom stability, tvrdí Putin

23.02.2023

Zajtra bude 1. výročie Putinovej vojny na Ukrajine. Nechcel by som sa zajtra nachádzať na Ukrajine (na ktoromkoľvek mieste), obzvlášť nie v Kyjeve. Dnes ruský prezident označil ruskú armádu za garanta národnej bezpečnosti a prisľúbil zvýšenie vojenskej výroby. (TASR o tom informuje podľa správy agentúry AFP). „Moderná a účinná armáda sú zárukou bezpečnosti a [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

filozof52

Píšem o tom, čo prináša život...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 251
Celková čítanosť: 247767x
Priemerná čítanosť článkov: 987x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy