Založ si blog

Kuchár by zo mňa asi nikdy nebol…

V televízii sa poslednú dobu  akoby vrece roztrhlo s reláciami, ktoré sa venujú vareniu. Keďže som už na predčasnom dôchodku , občas si niečo také pozriem.

Manželka sa nedávno chystala na  služobnú cestu a zdôraznila mi, že sa vráti až večer. Pretože vraj aj tak nič celé dni nerobím, len blogujem mám, sa vraj postarať o niečo“ pod zub“. Pomyslel som si , že niet nič ľahšie, s nejakou  tou praženicou si poradím. Ale potom mi napadlo, že by som tú moju polovičku určite potešil, keby som jej pripravil večeru.

Máme doma niekoľko kuchárskych kníh, ktoré  obsahujú recepty od výmyslu sveta. Ale čo budem vymýšľať, pozrel som do mrazničky a našiel som tam mäso, narezané na plátky. Vajce, múka, strúhanka – to je základné vybavenie, máme – budú rezne. Zemiaky zvládnem ľavou zadnou a rezne som odpozoroval v telke, v detstve u mojej mamky a manželku som tiež mnohokrát špehoval. Mikrovlnka mi mäsko rozmrazila a tak som sa pustil do kuchtenia.

Poriadne vyklepať, nech si susedia myslia čo chcú (že klepem rezne v strede týždňa), posoliť, obaliť – múka , vajce, strúhanka. Pánabeka, že tie ženy robia z toho vedu. Už len rozpáliť oheň a poďme vyprážať. Celý byt rozváňal ako v nedeľu, už som sa tešil na pochvalu. Večer som privítal manželku s tajuplným úsmevom a pozval som ju ku stolu. Ten prekvapený výraz v jej tvári  asi dlho nezabudnem, sadol som si k stolu aj ja  a pustili sme sa do večere. Prvé zahryznutie a úsmev bol preč. Keď sa povie „tvrdé ako podošva“ , predstavujete si dolnú časť topánok a niečo také sme mali na tanieroch. Že kde som kúpil to mäso?, pýtala sa moja polovička, veď sme ho mali v mrazničke. Jáááj, ale to bola hovädzina! A to kto mal vedieť?

Na večeru sme mali zemiačky s mliekom a hovädzie „rezne“  moja manželka  opravila na druhý deň, ona na tú opravu nepotrebovala žiadne recepty, ani televízne, ani knižné.

Ale jednu výhodu to malo, už sa nemám   snažiť v tejto oblasti. Každý nech robí to, čo vie.

Mnohí z vás určite postrehli, že som sa či už v mojich článkoch, alebo komentároch zmienil o tom, že varenie je moja najneobľúbenejšia činnosť a preto radšej zložím vagón uhlia, ako by som mal variť.

Čo sa deje s blogoviskom Pravda?

15.10.2023

Takmer týždeň sa snažím prihlásiť na môj blog realista1 a vyzerá to tak, že systém je preťažený a prihlásiť sa nie je možné, a keď sa mi konečne podarilo prihlásiť, tak bohužiaľ nie na môj nový blog, ale na starý blog filozof52. PS Pokúšal som sa napísať správu administrátorovi, že aký mám problém, ale systém ma upozornil, že moja správa administrátorovi [...]

Exminister Naď, veľké zemetrasenie na východe by bolo, ak by voľby vyhrali Vaši modrí idioti!

10.10.2023

Na úkor včerajšieho zemetrasenia na Východnom Slovensku si nemiestne zažartoval exminister Naď! K jeho žartu mu ľudia odkázali stručne a jasne: Je to úbohé a trápne. Viac sa o tom dozviete z tohto zdroja Exminister-Nad-prestrelil–Nemiestne-zarty-o-zemetraseni-na-vychode Pán Naď, ste úbožiak, ktorý sa nedokáže zmieriť s tým, že jeho polit. strana nevyhrala [...]

Ruská armáda je garantom stability, tvrdí Putin

23.02.2023

Zajtra bude 1. výročie Putinovej vojny na Ukrajine. Nechcel by som sa zajtra nachádzať na Ukrajine (na ktoromkoľvek mieste), obzvlášť nie v Kyjeve. Dnes ruský prezident označil ruskú armádu za garanta národnej bezpečnosti a prisľúbil zvýšenie vojenskej výroby. (TASR o tom informuje podľa správy agentúry AFP). „Moderná a účinná armáda sú zárukou bezpečnosti a [...]

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

filozof52

Píšem o tom, čo prináša život...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 251
Celková čítanosť: 247892x
Priemerná čítanosť článkov: 988x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy