Založ si blog

Žeby Ficovi boli zrazu už dobrí aj Obyčajní ľudia?

270957

Keď Igor Matovič zvažoval založiť občianske hnutie Obyčajní ľudia, tak v prvej polovici decembra 2009 vyzval Košičanov a Prešovčanov na stretnutie na ktorom mali občania navrhnúť riešenia ako najlepšie a podľa možnosti čím skôr by sa dalo riešiť jednotlivé body, ktoré boli uvedené na jeho letákoch rozdávaných obyvateľom do všetkých poštových schránok?!

Hneď prvý jeho leták ma oslovil, lebo na ňom boli myšlienky, ktoré neboli zavádzajúce a prakticky sa tie body dotýkali každého z nás. Myslím, že ani nebolo medzi nimi takého bodu s ktorým by sa nedalo súhlasiť.

Stretnutie s Igorom v Košiciach sa konalo v zasadačke na železničnej stanici. Predpokladal som, že tam bude minimálne 150 ľudí. Mal som príliš veľké oči, spolu s Igorom nás tam bolo desať, či jedenásť ľudí. Zapísali sme sa do prezenčnej listiny a dali sme mu aj svoje telefónne čísla, aby mal na nás kontakt. Igor zvažoval, či pracovať na referende, alebo založiť politickú stranu? Môj návrh bol, že najlepšie by bolo založiť stranu, ale že to by sa muselo postupovať veľmi rýchlo, lebo do volieb už veľa času nezostáva a ponúkol som sa mu, že mu budem zháňať podpisy pre založenie strany.

No hneď na druhý deň ma prekvapil telefonát v ktorom sa mi predstavil jeden z účastníkov stretnutia na železničnej stanici a spýtal sa ma, či sa môžeme niekde stretnúť pri káve a trochu si podiskutujeme o nastávajúcej situácii. Nevidel som na tom nič zlého a so stretnutím som súhlasil.

V reštaurácii som už pri prvej informácii zostal mierne zaskočený, lebo môj hostiteľ ma začal nenápadne prehovárať, že Igorovi sa nedá veriť, že nie je skutočne taký ako sa javí a že nám na to stretnutie mohol zabezpečiť aspoň nejaké občerstvenie! Hneď som si v duchu pomyslel a čo si očakával, že na tom stretnutí budú švédske stoly, ktoré sa budú prehýnať jedlom  a nápojmi a že budú k ponuke nejaké špeciálne recepty? Možno, že tomu človeku by najviac vyhovovalo keby v tej zasadačke boli ešte aj biliardové stoly, že keď sa tam už unúval, tak aby si tam mohol zahrať aj biliard.

Nemienil som sa môjho presvedčenia ľahko vzdať a preto som začal Igora obhajovať, že veď on je na to sám a že ani nemohol tušiť koľko nás tam bude. Ale ten dotyčný, keď videl, že ma ešte nezlomil, tak sa ma spýtal? A videl si na akom drahom aute on tam na to stretnutie prišiel? Odpovedal som mu, že nie, lebo ja som tam bol na bicykli a kým som si ho z poschodia dole schodmi zniesol, tak už ostatní dávno odišli. (Igor sa ponáhľal ešte do Prešova, lebo tam mal byť o dvadsiatej hodine na podobnom stretnutí, ako v Košiciach a mal, čo robiť, aby tam včas dorazil). Keď môj hostiteľ videl, že ma ešte stále nepresvedčil, tak sa ma spýtal, či viem, že Igor je milionárom a že on sa iba pretvaruje, len aby sa dostal do parlamentu?!  Musím priznať, že ma týmito informáciami prehovoril a rozhodol som sa, že už Igora nebudem podporovať.

Po niekoľkých dňoch som predsa len začal uvažovať o tom, že čo ak ten chlapík bol z nejakej politickej strany a bol vyslaným špehom, ktorý mal za úlohu odhovoriť ľudí, ktorí prejavia  záujem o spoluprácu?!

Moja úvaha skončila tak, že som sa rozhodol veriť Igorovi a preto som vyzberal podpisy pre jeho občianske hnutie Obyčajných ľudí od vlastníkov bytov z nášho bloku a poslal som mu hárok v obálke poštou.

Keď som si včera večer prečítal správu, že poslancovi za Sloboda a Solidarita (SaS) Igorovi Matovičovi ponúkali 20 miliónov eur, pokiaľ spoločne s ďalšími tromi zákonodarcami vyvolá predčasné voľby a že Matovič informáciu potvrdil, hneď som si pomyslel: dobre som urobil, že som Igorovi neprestal veriť. No zároveň ma napadlo, kto asi tak má najväčší záujem na tom, aby boli predčasné voľby? Nebude to náhodou Fico, ktorý sa nedokáže zmieriť s tým, že už nebude premiérom?

Igor médiám oznámil, že dostal ponuku z podnikateľských kruhov na obrovský balík peňazí a že ak by on a ďalší traja poslanci Obyčajných ľudí – Erika Jurinová, Jozef Viskupič a Martin Fecko nehlasovali za túto vládu, tak by  vyvolali predčasné voľby. V závere správy uviedol, že mu bolo povedané, že je to ponuka: Štvrtinu peňazí mali poslanci dostať hneď, zvyšok po vyhlásení predčasných volieb. (Bez štyroch hlasov Obyčajných ľudí má totiž vládna koalícia len 75 poslancov. Na schválenie programového vyhlásenia vlády je potrebných 76 hlasov.)

Igor som na Teba pyšný, ale dúfam, že takým zostaneš aj naďalej a že Ťa tie krysy, čo sa takto lišiacky krútia okolo Teba, že Ťa v Tvojich rozhodnutiach nezlomia.

P.S. Nakoľko viem a vidím, čoho sú politici schopní, tak dúfam, že predsa len nemal pravdu ten môj hostiteľ a že si si to s tou ponukou o 20 miliónoch eur iba nevymyslel, lebo potom by som na Slovensku už naozaj neveril nikomu!

Čo sa deje s blogoviskom Pravda?

15.10.2023

Takmer týždeň sa snažím prihlásiť na môj blog realista1 a vyzerá to tak, že systém je preťažený a prihlásiť sa nie je možné, a keď sa mi konečne podarilo prihlásiť, tak bohužiaľ nie na môj nový blog, ale na starý blog filozof52. PS Pokúšal som sa napísať správu administrátorovi, že aký mám problém, ale systém ma upozornil, že moja správa administrátorovi [...]

Exminister Naď, veľké zemetrasenie na východe by bolo, ak by voľby vyhrali Vaši modrí idioti!

10.10.2023

Na úkor včerajšieho zemetrasenia na Východnom Slovensku si nemiestne zažartoval exminister Naď! K jeho žartu mu ľudia odkázali stručne a jasne: Je to úbohé a trápne. Viac sa o tom dozviete z tohto zdroja Exminister-Nad-prestrelil–Nemiestne-zarty-o-zemetraseni-na-vychode Pán Naď, ste úbožiak, ktorý sa nedokáže zmieriť s tým, že jeho polit. strana nevyhrala [...]

Ruská armáda je garantom stability, tvrdí Putin

23.02.2023

Zajtra bude 1. výročie Putinovej vojny na Ukrajine. Nechcel by som sa zajtra nachádzať na Ukrajine (na ktoromkoľvek mieste), obzvlášť nie v Kyjeve. Dnes ruský prezident označil ruskú armádu za garanta národnej bezpečnosti a prisľúbil zvýšenie vojenskej výroby. (TASR o tom informuje podľa správy agentúry AFP). „Moderná a účinná armáda sú zárukou bezpečnosti a [...]

Andrej Babiš, Monika Babišová

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

kravy

Kmeň vtáčej chrípky H5N1 detegovali aj v kravskom mlieku, upozornila WHO

19.04.2024 17:46

Nateraz nie je známe, ako dlho môže vírus v mlieku prežiť.

SR Požiar Osada Stropkov Situácia Mimoriadna POX

Polícia začala v súvislosti s požiarom v Stropkove trestné stíhanie

19.04.2024 17:17

Po požiari, ktorý zničil deväť obydlí, ostalo bez strechy nad hlavou 49 tamojších obyvateľov, z nich 29 detí.

Ukrajinskí vojaci ďakujú Slovákom za zbierku na muníciu

Zbierka na muníciu raketovo rastie, podporila ju i Čaputová. Ďakujeme, bratia Slováci, odkazujú ukrajinskí vojaci z frontu

19.04.2024 16:30, aktualizované: 17:35

Ciieľ bol najskôr vyzbierať jeden milión eur. Vzhľadom na obrovský ohlas a ochotu posielať peniaze obrancom, je zbierka bez finančného a časového limitu.

filozof52

Píšem o tom, čo prináša život...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 251
Celková čítanosť: 247447x
Priemerná čítanosť článkov: 986x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy