Založ si blog

Nepochybujem, že každý z nás sa nad sebou aspoň občas zamyslí…

Do tej 30 až 40tky nám väčšinou ubieha život doslova akoby cez prsty. Keď sa tak v myšlienkach spätne vraciam k tomu, že kedy a v ktorom veku som sa začal vážnejšie zamýšľať nad tým, že načo a prečo som na tomto svete, tak musím jednoznačne povedať, že ja som si už pomerne veľmi rýchlo kládol túto otázku??! Mal som vtedy šesť, alebo sedem rokov a čokoľvek som urobil (väčšinou to boli iba dobré skutky) vždy sa mi to vymstilo a od nahnevaného otca som toho nachytal poriadne a nie len tak ledajako, ale poriadnym remeňom. Zakaždým som toho najviac nachytal ja, lebo moji traja bratia to stále zvalili na mňa, že to ja ich takto vyprovokujem k tomu, že sa potom medzi nami strhne riadna šarvátka.

Jedna takáto udalosť ma doviedla až k takému zúfalstvu, že som schytil kuchynský nôž a vybehol som ďaleko od domova, že sa zmárnim, že sa tým nožom prekolem (vtedy som mal niečo viac ako 9, alebo 10 rokov). Teraz viem, že ak by som z nášho domu nevybehol a svoju myšlienku premenil v čin, tak už tu na tomto svete nie som takmer 50 rokov.

Tu je teraz ta pravá príčina, prečo som sa chcel takouto formou zamyslieť nad tou skutočnosťou: Čo vlastne človeka stále tlačí a vedie k tomu, aby si jednoducho nepovedal: seriem na taký život a končím, veď aj tak raz skapať musím.

Nie nechcem si zobrať život, nato teraz vôbec nemyslím. Iba si sám pre seba vysvetľujem, že čo bráni tomu, aby som také niečo vykonal. A už som pri koreni veci: strach zo smrti, len ten nás tu drží (pochopiteľne toto sa nedá tvrdiť o moslimoch, lebo tí sú tak fanatickí presvedčení, že budú žiť na onom sväte, že mnohí si na svoj život z presvedčenia siahnu takmer kedykoľvek). Nechcem tvrdiť, že takéto zmýšľanie (o ktorom sa tu celý čas zmieňujem) má každý človek, ale dovolím si tvrdiť, že po päťdesiatke sa už mnohí nad takouto otázkou často pozastavujú, či to má význam trápiť sa na tom sväte? Najmä takí, ktorí už majú dosť vážne zdravotné problémy  a mnohých už pri živote udržiavajú iba kadejaké lieky.

Kým je človek mladý a zdravý, tak sa zo života teší a svet je preňho gombičkou, ale keď sa tie misky váh preklopia na tu záverečnú fázu, tak už ten svet taký ružový nie je.

Nepochybujem o tom, že niekto zareaguje takýmto spôsobom: O čom to tu trepeš? Teš sa na to, že budeš opatrovať vnúčatá! Veď si zdraví a máš pred sebou ešte veľa rokov života. Ale ja na to môžem odpovedať aj takto: A, čo je to 20 rokov? Ubehnú ani sa nenazdáš a o to viac si budeš uvedomovať, že už to máš spočítané!!!

P.S. Pokiaľ sa vám táto moja úvaha zdá scestná, tak na to zabudnite. Je možné, že to iba ja mám teraz zlú náladu a preto mi v hlave prebiehajú takéto myšlienky.

Čo sa deje s blogoviskom Pravda?

15.10.2023

Takmer týždeň sa snažím prihlásiť na môj blog realista1 a vyzerá to tak, že systém je preťažený a prihlásiť sa nie je možné, a keď sa mi konečne podarilo prihlásiť, tak bohužiaľ nie na môj nový blog, ale na starý blog filozof52. PS Pokúšal som sa napísať správu administrátorovi, že aký mám problém, ale systém ma upozornil, že moja správa administrátorovi [...]

Exminister Naď, veľké zemetrasenie na východe by bolo, ak by voľby vyhrali Vaši modrí idioti!

10.10.2023

Na úkor včerajšieho zemetrasenia na Východnom Slovensku si nemiestne zažartoval exminister Naď! K jeho žartu mu ľudia odkázali stručne a jasne: Je to úbohé a trápne. Viac sa o tom dozviete z tohto zdroja Exminister-Nad-prestrelil–Nemiestne-zarty-o-zemetraseni-na-vychode Pán Naď, ste úbožiak, ktorý sa nedokáže zmieriť s tým, že jeho polit. strana nevyhrala [...]

Ruská armáda je garantom stability, tvrdí Putin

23.02.2023

Zajtra bude 1. výročie Putinovej vojny na Ukrajine. Nechcel by som sa zajtra nachádzať na Ukrajine (na ktoromkoľvek mieste), obzvlášť nie v Kyjeve. Dnes ruský prezident označil ruskú armádu za garanta národnej bezpečnosti a prisľúbil zvýšenie vojenskej výroby. (TASR o tom informuje podľa správy agentúry AFP). „Moderná a účinná armáda sú zárukou bezpečnosti a [...]

Ján Mazák

Poslanci odvolali Majerníka a Mazáka z funkcií členov Súdnej rady SR

02.05.2024 12:38

Opozícia i odvolávaní členovia to namietali.

MZV: Premiér navštívil ministerstvo

Blanár: Naše členstvo v EÚ je pre krajinu úspešný príbeh. Na rozvoj sme dostali takmer 28 miliárd eur

02.05.2024 12:05

Slovensko podporuje vstup Ukrajiny do Únie, podľa Fica by mala vstúpiť hneď po splnení podmienok, povedal premiér Fico.

Libanon, Ursula von der Leyenová, Najib Mikati, Nikos Christodoulides

EÚ poskytne Libanonu jednu miliardu eur, Leyenová chce riešiť problémy s migráciou

02.05.2024 11:44

V Libanone tiež žije približne 210 000 palestínskych a 1,5 milióna sýrskych utečencov. To vyvoláva obavy, že regionálna nestabilita by mohla spustiť utečeneckú vlnu smerujúcu do Európy práve cez Cyprus.

Gruzínsko, protest, ruský zákon

Protesty, hádky aj bitky: Gruzínsky parlament podporil kontroverzný zákon o zahraničných agentoch

02.05.2024 11:22

Opozičný zákonodarca Beqa Liluašvili počas stredajšieho rokovania naživo vysielal z rokovacej sály parlamentu. Na videu vidno, ako poslanci kričia a fyzicky sa navzájom konfrontujú.

filozof52

Píšem o tom, čo prináša život...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 251
Celková čítanosť: 248384x
Priemerná čítanosť článkov: 990x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy