Založ si blog

Svet by bol lepší keby sme súhlasili iba s tým, čo je dobré

Je absurdné, ako si všetci myslíme, že nie je možné zmeniť systém života na zemi. V histórii ľudstva však každý systém prenechal miesto ďalšiemu. Sme to my, čo ho podporujeme tak, že dodržiavame zmluvu, s ktorej bodmi akosi mlčky súhlasíme a svojím konaním ich plníme.

Tu je stručný obsah nepísanej zmluvy:

1. Klauzula: Súhlasím s tým, že najvyšším cieľom spoločnosti je komfort a najväčším úspechom nášho života je hromadenie hmotných statkov. Čím budem nešťastnejší, tým viac skonzumujem, a tak prispejem k dobrému fungovaniu systému.

2. KLAUZULA: Súhlasím s tým, aby bol výskum súvisiaci s mojím zdravím v rukách podnikov, ktorých jedinou motiváciou je zisk. Nemám nič proti tomu, že farmaceutické spoločnosti financujú zdravotnícke kongresy, a tak kontrolujú informácie, ktoré lekári dostávajú. Dôverujem farmaceutickému priemyslu a ľuďom ako Donald Rumsfeld, akcionárovi a exprezidentovi farmaceutickej spoločnosti, ktorá rozvinula Tamiflu (liek proti vtáčej a prasacej chrípke). Neverím, že by boli schopní vytvoriť vírus, akým je prasacia chrípka, aby sa obohatili.

3. KLAUZULA: Súhlasím s tým, že môj plat poputuje do bánk, aby tieto investovali do aktivít, ktoré vytvoria najviac peňazí, nezávisle na tom, či sú tieto aktivity morálne alebo majú vplyv na prostredie. Predpokladám, že najlukratívnejšie investície sú tie, ktoré zneužívajú obyvateľov rozvojových krajín a plne takúto činnosť podporujem.

4. KLAUZULA: Súhlasím s tým, aby existovali daňové raje, kde bohatí a delikventi nemusia platiť dane, ktoré ja platím.

5. KLAUZULA: Súhlasím s tým, aby medzinárodné banky požičiavali moje peniaze krajinám, ktoré sa chcú ozbrojiť, aby mohli viezť vojnu a môžu tak rozhodnúť, kde sa táto vojna rozpúta. Som si vedomý, že najlepšie je financovať obe skupiny, aby konflikt trval čo najdlhšie, nielen preto, že tak sa získa viac peňazí, ale tiež preto, že neskôr, keď už strany nebudú schopné uhradiť svoje pohľadávky, budú sa môcť postaviť na nohy vďaka tomuto bohatstvu.

6. KLAUZULA: Súhlasím s tým, aby bola moc v rukách najambicióznejších a najbezohľadnejších osôb.

7. KLAUZULA: Súhlasím s tým, že politické strany dajú dokopy to najhoršie v krajine a každé štyri roky mi rozprávajú to, čo vedia, že chcem počuť, aby prišli k moci.

8. KLAUZULA: Súhlasím s tým, aby správy zhrnuli to najhoršie, čo sa za deň na planéte udialo, aby som sa cítil bezmocný a myslel som si, že sa nič nedá robiť. Viem, že živiť strach, hnev a zúfalstvo je to najlepšie, čo môžu pre nás urobiť, pretože je nebezpečné veriť, že sa niečo môže zmeniť.

9. KLAUZULA: Súhlasím s verziami udalostí, ktoré mi médiá poskytujú a podporujem každú deľbu ľudských bytostí, ktorú mi vláda predostrie. Svoj hnev budem môcť takýmto spôsobom sústrediť na ňou navrhnutých nepriateľov a nebudem protestovať proti vojenským akciám, ktoré budú vyhovovať politicko- ekonomickým záujmom.

10. KLAUZULA: Súhlasím s tým, aby bol blížny odsúdený na smrť a aby nás podporovali skoncovať s ním vždy, keď naša vláda vyhlási tú jeho za svojho nepriateľa.

11. KLAUZULA: Súhlasím, aby sa tony jedla ničili len preto, aby neklesli ceny na svetovom trhu. Zdá sa mi to lepšie ako ponúknuť ich stá tisícom ľudí, ktorí každý rok umrú od hladu.

12. KLAUZULA: Súhlasím s tým, že…

– Šťastie znamená komfort

– Láska znamená sex

– A sloboda znamená mať peniaze na to, aby som mohol uspokojiť všetky svoje túžby.

P.S. Najsmutnejšie na tom je to, že každý slušný človek si toto všetko uvedomuje, ale ako jednotlivec si sám sebe hovorí, že on to zmeniť nemôže a preto sa mnohé veci riešia až vtedy, keď už je príliš neskoro, lebo až vtedy sa jednotlivci spoja do vzbúri, ktorá nakoniec v mnohých prípadoch končí iba ich vlastnou záhubou.

Čo sa deje s blogoviskom Pravda?

15.10.2023

Takmer týždeň sa snažím prihlásiť na môj blog realista1 a vyzerá to tak, že systém je preťažený a prihlásiť sa nie je možné, a keď sa mi konečne podarilo prihlásiť, tak bohužiaľ nie na môj nový blog, ale na starý blog filozof52. PS Pokúšal som sa napísať správu administrátorovi, že aký mám problém, ale systém ma upozornil, že moja správa administrátorovi [...]

Exminister Naď, veľké zemetrasenie na východe by bolo, ak by voľby vyhrali Vaši modrí idioti!

10.10.2023

Na úkor včerajšieho zemetrasenia na Východnom Slovensku si nemiestne zažartoval exminister Naď! K jeho žartu mu ľudia odkázali stručne a jasne: Je to úbohé a trápne. Viac sa o tom dozviete z tohto zdroja Exminister-Nad-prestrelil–Nemiestne-zarty-o-zemetraseni-na-vychode Pán Naď, ste úbožiak, ktorý sa nedokáže zmieriť s tým, že jeho polit. strana nevyhrala [...]

Ruská armáda je garantom stability, tvrdí Putin

23.02.2023

Zajtra bude 1. výročie Putinovej vojny na Ukrajine. Nechcel by som sa zajtra nachádzať na Ukrajine (na ktoromkoľvek mieste), obzvlášť nie v Kyjeve. Dnes ruský prezident označil ruskú armádu za garanta národnej bezpečnosti a prisľúbil zvýšenie vojenskej výroby. (TASR o tom informuje podľa správy agentúry AFP). „Moderná a účinná armáda sú zárukou bezpečnosti a [...]

Cikajúceho chlapca v Bruseli obliekli do detvianskeho kroja

Cikajúceho chlapca v Bruseli obliekli do detvianskeho kroja

04.05.2024 21:52

Desiatky ľudí aj krajania zo Slovenska boli v sobotu poobede svedkami oblečenia bruselskej sochy Manneken Pis do detvianskeho kroja.

sanitka, záchranka

Po nehode vetroňa v Martine evidujú minimálne jednu obeť. Situáciu komplikuje požiar

04.05.2024 19:53, aktualizované: 20:36

Na mieste v týchto chvíľach stále prebieha zásah záchranných zložiek.

Sadiq Khan

Labourista Sadiq Khan bol tretíkrát po sebe zvolený za starostu Londýna. Ide o rekord

04.05.2024 19:32

Syn pakistanských prisťahovalcov vďaka dnešnému výsledku predstihol svojho predchodcu a bývalého premiéra Borisa Johnsona, ktorý bol vo funkcii dve volebné obdobia.

Germany Nazi Villa

Vilu šéfa Hitlerovej propagandy ponúkajú zadarmo. Ak sa nenájde záujemca, buldozéry ju zrovnajú so zemou

04.05.2024 19:00

V honosnej vile pri jazere Joseph Goebbels pracoval, oddychoval a aj sa zabával s milenkami. Prečo je niekdajšia luxusná nehnuteľnosť už dlhé roky neobývaná?

filozof52

Píšem o tom, čo prináša život...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 251
Celková čítanosť: 248578x
Priemerná čítanosť článkov: 990x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy