Založ si blog

Aj takto sa policajti snažia pokutovať…

Včera v Košiciach, v skorých ranných hodinách ma zastavila policajná hliadka a jeden z policajtov mi chcel dať blokovú pokutu 60 eur za priestupok, ktorého som sa vôbec nedopustil.

Toto iba potvrdzuje tú mienku, akú si ľudia o policajtoch vytvárajú, že vedia iba buzerovať a dávať pokuty.

Vracal som sa autom zo Strážskeho a v Košiciach tesne pred druhou hodinou (rannou) som sa blížil k novej plavárni pred ktorou je zákaz odbočenia pre motorové vozidla smerom k bývalému hotelu Slovan (teraz je jeho majiteľom Rezeš a nový názov hotela mi neimponuje, takže si ho ani nesnažím vložiť do pamäte). Viem, že kvôli výstavbe Auparku je prejazd cez električkové koľajištia na túto ulicu povolený iba autobusom a preto som koľajište obišiel klasicky podjazdom a pred mostom pri Jakabovom paláci som sa zaradil na cestu, ktorá ma doviedla späť ku križovatke z ktorej som už mohol odbočiť na spomenutú ulicu. Na najbližšej križovatke som zaregistroval policajné vozidlo, ktoré sa pohýnalo z Drevnej ulice a blížilo sa tiež k tej križovatke ako ja. (Myslím si, že každým vodičom trochu trhne, keď zbadá policajnú hliadku a preto som aj trochu váhal, či im nemám dať prednosť?). Ale ja som bol na hlavnej ceste, tak som suverénne išiel ďalej so zapnutou ľavou smerovkou, no sotva som prešiel zopár desiatok metrov, tak som si v spätnom zrkadle všimol, že policajti idú za mnou a že už aj zapli svoj maják, ktorým mi naznačili, že mám odstaviť vozidlo na krajnici!

Zastavil som a jeden z tých policajtov, keď prišiel ku mne, tak sa ma spýtal, či si uvedomujem akého dopravného priestupku som sa dopustil? Nebol som si vedomý žiadneho priestupku a preto som mu úprimne odpovedal, že o nijakom neviem. On mi hneď začal vysvetľovať, že nesledujem dopravné značky a že bude to pokuta 60 eur. Predložil som mu doklady a zároveň som mu začal vysvetľovať, že som obišiel koľajište tak ako prikazujú dopravné značky a že som nezaregistroval žiadnu dopravnú značku so zákazom odbočenia na tu ulicu po ktorej som šiel a že nemienim zaplatiť takú pokutu, lebo ako nezamestnaného ma to zruinuje. Policajt si na to odo mňa ešte vypýtal kartu o poistení vozidla, (ale tú som mal v palubovke medzi inými dokladmi, tak mi povedal), že ak ju nájdem, aby som s ňou prišiel k ich vozidlu!

Po krátkej chvíli som im zaniesol kartu a policajt mi povedal, aby som sa vrátil do svojho auta, že oni sa poradia a potom mi príde oznámiť ako sa rozhodli. (Toto jeho jednanie mi hneď pripadalo trochu čudné a už som si bol takmer istý, že oni ma nevideli odbočovať na tú ulicu oproti plavárni, ale oni si to iba mysleli, že ja som odbočil a išiel cez koľajište, kde je povolené odbočenie len pre autobusy).

Policajt  mi potom doniesol doklady a povedal, tak, čo zaplatíte 60 eur? Samozrejme, že som začal vyjednávať a povedal som mu, že ma týmto zabije, lebo už som viac ako rok a pol nezamestnaný a znovu som mu vysvetlil, že išiel som tak ako prikazoval smer jazdy. Policajt mi potom odovzdal doklady a povedal, dobre môžete pokračovať v jazde. Ja som naivne veril, že on sa nado mnou  zľutoval, ale myslím si, že skôr to bolo tak, že pochopil, že ja mu neklamem, no neviem si predstaviť, či by to takto dopadlo, ak by som bol reagoval nejako ostrejšie, alebo podráždenejšie, lebo v takom prípade by si už oni našli nejakú zámienku, aby mi tu pokutu mohli dať. (Dnes som si pre každý prípad bol pozrieť na tvare miesta, či predsa len som neprehliadol nejakú značku).

Teraz už som si 100 percentne istý, že policajti v nočných hodinách takto striehnu aj na takýchto miestach, na ktorých bezprácne a bez veľkej námahy vymáhajú od vodičov blokové pokuty. (Pokiaľ by som porušil dopravnú značku a dali by mi pokutu, tak by som sa o tom ani nezmienil, lebo viem, že v takom prípade by som si ani nič iné nezaslúžil, ale nie je vylúčené, že takto získavajú pokuty od iných vodičov, ktorí tiež odbočujú na túto ulicu tak, ako som to urobil ja.)

Čo sa deje s blogoviskom Pravda?

15.10.2023

Takmer týždeň sa snažím prihlásiť na môj blog realista1 a vyzerá to tak, že systém je preťažený a prihlásiť sa nie je možné, a keď sa mi konečne podarilo prihlásiť, tak bohužiaľ nie na môj nový blog, ale na starý blog filozof52. PS Pokúšal som sa napísať správu administrátorovi, že aký mám problém, ale systém ma upozornil, že moja správa administrátorovi [...]

Exminister Naď, veľké zemetrasenie na východe by bolo, ak by voľby vyhrali Vaši modrí idioti!

10.10.2023

Na úkor včerajšieho zemetrasenia na Východnom Slovensku si nemiestne zažartoval exminister Naď! K jeho žartu mu ľudia odkázali stručne a jasne: Je to úbohé a trápne. Viac sa o tom dozviete z tohto zdroja Exminister-Nad-prestrelil–Nemiestne-zarty-o-zemetraseni-na-vychode Pán Naď, ste úbožiak, ktorý sa nedokáže zmieriť s tým, že jeho polit. strana nevyhrala [...]

Ruská armáda je garantom stability, tvrdí Putin

23.02.2023

Zajtra bude 1. výročie Putinovej vojny na Ukrajine. Nechcel by som sa zajtra nachádzať na Ukrajine (na ktoromkoľvek mieste), obzvlášť nie v Kyjeve. Dnes ruský prezident označil ruskú armádu za garanta národnej bezpečnosti a prisľúbil zvýšenie vojenskej výroby. (TASR o tom informuje podľa správy agentúry AFP). „Moderná a účinná armáda sú zárukou bezpečnosti a [...]

Mykola Solskyj

NABU podozrieva ukrajinského ministra Solského z nezákonného nadobudnutia štátnej pôdy

23.04.2024 12:18

Od začiatku ruskej invázie vo februári 2022 sa na Ukrajine objavilo viacero korupčných káuz.

Súdna rada

Súdna rada je aktuálne v kompletnom zložení, budúce nominácie nebude komentovať

23.04.2024 12:01

Dvaja z aktuálnych členov súdnej rady, ktorých v minulosti zvolila do funkcie NR SR, však budú túto stredu vypočutí pred ústavnoprávnym výborom.

Maximilian Krah, Nemecko, AfD, eurovoľby

Nemecko zatklo muža za špionáž pre Čínu, odovzdával informácie z europarlamentu. Peking reaguje

23.04.2024 12:00, aktualizované: 12:11

Spolková generálna prokuratúra tvrdí, že sledoval aktivity čínskej opozície v Nemecku.

karlova ves, električka, bratislava, Segnerovsa

V Karlovej Vsi zrazila električka chodkyňu, skončila v nemocnici

23.04.2024 11:18

Polícia chodcom zdôrazňuje, že sú povinní dať električke prednosť aj na neriadených priechodoch pre chodcov.

filozof52

Píšem o tom, čo prináša život...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 251
Celková čítanosť: 247643x
Priemerná čítanosť článkov: 987x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy